مدل های پذیرش تکنولوژی اطلاعات
از طرف دیگر، علی رغم رشد مداوم استفاده کنندگان شبکه جهانی، استفاده از
مدیریت ارتباط با مشتری بر پایه وب در سازمانها با شکست مواجه شده است.
روش پژوهش: روش این مطالعه از نظر ماهیت توصیفی- پیمایشی و از نظر هدف کاربردی میباشد و به مدت ۶ ماه در سال ۸۹ انجام یافته است.
علاوه بر این، از نرم افزار LISREL برای آزمون فرضیهها و بررسی روابط میان مولفههای چارچوب تحقیق استفاده شده است.
کاربردهای مدیرتی پژوهش: سازمانها باید، اثر بالقوه این عوامل قبل از پیاده سازی e-CRM را با دقت بررسی نمایند.
نتایج
نشان دادند که ضریب مسیر سهولت ادراک شده کاربرد اینترنت بر سودمندی ادراک
شده اینترنت، ضریب مسیر سودمندی ادراک شده اینترنت بر نیت رفتاری کاربرد
اینترنت، ضریب مسیر نگرش نسبت به کاربرد اینترنت بر نیت رفتاری کاربرد
اینترنت و ضریب مسیر نیت رفتاری کاربرد اینترنت بر کاربرد واقعی اینترنت
معنادار اما ضرایب مسیر سودمندی ادراک شده اینترنت و سهولت ادراک شده
کاربرد اینترنت بر نگرش نسبت به کاربرد اینترنت معنادار نمیباشد.
نتایج
مدل یابی معادلات ساختاری لیزرال و آنالیز رگرسیون در این مطالعه نشان داد
که از نظر هر سه معیار، تیوری رفتار برنامه ریزی شده در مقایسه با دو مدل
دیگر از عملکرد بهتری برخوردار است.
با ظهور فناوریهای جدید در زندگی افراد، کاربران تجربههای متفاوتی از تعامل با این فناوریها به دست میآورند.
این تجربیات منجر به شکلگیری انتظارات متفاوتی در کاربران برای استفاده از یک نرمافزار میشود.
طراحان نظامهای اطلاعاتی و پژوهشگران از انواع مدلهای پذیرش فناوری برای بررسی موفقیت یک نظام اطلاعاتی استفاده میکنند.
از بین مدلهایی که درزمینه پذیرش فناوری
معرفی و مطرحشدهاند، فقط مدل انتظار -تایید بهطور خاص برای تبیین رضایت
مصرفکنندگان و تصمیم آنها برای خرید و یا استفاده دوباره از یک نظام،
استفاده میشود.
پژوهش حاضر پژوهشی مروری است که ضمن معرفی کوتاهی از انواع مدلهای پذیرش فناوری اطلاعات، به تبیین کامل نظریه انتظار – تایید و مرور پژوهشهای انجامشده مدلهای پذیرش فناوری در حوزه علم اطلاعات و دانش شناسی میپردازد.
بهطورکلی
میتوان چنین نتیجه گرفت که هرچه قابلیتهای یک نظام اطلاعاتی به تجربیات و
انتظارات کاربران آن نزدیکتر باشد، مقبولیت و درنتیجه رضایت و ادامه
استفاده از آن را به عنوان یک فناوری در پی خواهد داشت.
منبع : مقاله مدل های پذیرش تکنولوژی اطلاعات
این مطالعه با هدف شناسایی نیازهای آموزشی والدین دانش آموزان دورة ابتدایی در حوزه سلامت جسمانی انجام شده است . در بخش کمی، این مطالعه از نوع پیمایشی و از نظر هدف ، از نوع پژوهش کاربردی است . ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته است که براساس نتایج حاصل از بخش کیفی طراحی و روایی آن کسب شده و پایایی پرسشنامه نیز ٠/٩٦ محاسبه و سپس میان نمونه آماری اجرا شده است . هدف پژوهش حاضر شناسایی مناسب ترین روش نیاز سنجی آموزشی برای سازمان منطقه ویژه انرژی پارس و پیاده سازی بود. در این تحقیق پس از گردآوری اطلاعات با بهره گیری ازمطالعات کتابخانه ای، منابع اینترنتی و بررسیهای اسنادی الگوی تعیین نیازهای آموزشی شغل و شاغل به عنوان الگویمناسب برای نیازسنجی آموزشی دوره های توانمندساز سازمانی انتخاب گردید. این پژوهش با هدف نیازسنجی آموزش های علمی- کاربردی بخش کشاورزی در استان بوشهر انجام شده است.
هدف این مطالعه تعیین نیازهای آموزشی کارکنان خدمات آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز بود. روش تحقیق، توصیفی از نوع پیمایشی و جامعه آماری پژوهش شامل 79 نفر بوده، که بر اساس جدول مورگان تعداد 66 نفر از آنان به شیوه نمونهگیری تصادفی طبقهای نسبتی به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزار جمعآوری دادهها پرسشنامه محقق ساخته با 45 گویه در سه حوزه دانش، توانش و نگرش بود. یافتههای پژوهش نشان داد که اولویت نیازهای آموزشی به ترتیب دانش زبان انگلیسی، روشهای تحقیق و پژوهش، به روز رسانی دانش در خدمات آموزشی و به کارگیری رایانه در انجام امور آموزشی میباشد
منبع : مقاله نیاز سنجی
بررسی اینکه آیا در سازمانها از ویژگیهای سیزدهگانه فرهنگ سازمانی شامل: هویت، تعهد، ثبات، رفتار، وظایف، کنترل، هماهنگی، ابتکار فردی، مسئولیتپذیری، هدایت و سرپرستی، انسجام، حمایت مدیریتی و ارتباطات، درک مثبتی وجود دارد یا خیر؟، هدف اصلی این پژوهش است تا با استفاده از فرضیهای تحت عنوان «وجود ارتباط آماریِ معنیدار بین ویژگیهای فرهنگ سازمانی در سازمانها» مورد بررسی قرار گیرد. با استفاده از پرسشنامههای ویژگیهای فرهنگ سازمانی در نمونههای قابل دسترس جامعه آماری این بررسی شامل مدیران، کارشناسان و کارگران شرکتهای کوچک تولیدکننده قطعات صنعتی شهر تبریز، بیشترین امتیاز در بُعد ابتکار فردی و کمترین امتیاز در بُعد حمایت مدیریتی حاصل شد که نتایج ضریب همبستگی علاوه بر وجود همبستگی مثبت، ارتباط معنیداری را بین ویژگیهای اصلی فرهنگ سازمانیِ مورد ارزیابی نشان داد.
فرهنگ سازمانی شمشیری دو لبه است . ازیک سو بستری است که دستیابی به اهداف سازمانی را تسهیل می کند . لبه دوم فرهنگ سازمانی می تواند سدی باشد بر سر اعمال تغییرات در سازمان. تغییر اصولی و منطقی فرهنگ سازمان (در صورت لازم بودن ) تا حد بسیار زیادی در گرو آموزش تیم تغییر دهنده می باشد.یکی از مهمترین عوامل درونی سازمان، فرهنگ و فضای آن سازمـان اسـت که از اهمیت ویژهای برخوردار است. اگر سازمان در دو عامـل فرهنگ و فضا ضعف داشته باشد، بهطور یقین نمیتواند خود را به حد مطلوب برسانـد. تاریـخ نشان میدهد موفقیت عملکرد هر سازمانی بهطور معناداری تحت تأثیر فرهنگ سازمانی آن قرار میگیـرد.
معلمان محترم در هر جامعهای یک صنف پراهمیت بوده و دارای نقش ارزنده و قابل ملاحظهای میباشند.
لذا اینجانب در این مجموعه قصد داشته شیوهها و روشهای مدیریت کلاس درس را مورد بررسی قرار داده تا بتوانم چراغی در راه توسعه حرفهای معلمان این مرز و بوم بیافروزم.
روش تحقیق این مقاله بصورت کتابخانهای میباشد.
در
این مقاله سعی بر این داشته تا با استفاده از کتب معتبر و همچنین استفاده
از مقالات به روز علمی، مطالبی درخور استفاده، پیرامون مدیریت کلاس، گرد
آوری شود.
در ادامه بحث به معرفی سبکهای اداره کلاس که شامل: سبک
اقتدار گرایانه( دموکراسی قانون مدار )؛ سبک مستبدانه( تحکم آمیز )؛ سبک
آزادگذاری( بی عنان، آسان گیری )؛ است، پرداخته شده است.
در مسایل آموزشی از عوامل موثر بر یادگیری دانش آموزان، نحوه مدیریت کلاس بوسیله معلمان میباشد، که دارای اهمیت شایان ذکری است.
نحوه
مدیریت معلمان ناشی از عوامل متعدد دیگری ازجمله ویژگیهای شخصیتی یک
معلم میباشد که سبک مدیریت وی را تحت تاثیر قرار میدهد.
هدف از این پژوهش، بررسی رابطه سبکهای مدیریت کلاس با ویژگیهای شخصیتی معلمان مدارس ابتدایی شهر یزد بود که بر روی ۲۴۴ نفر( زن=١۴۹ و مرد=۹۵) از معلمان انجام شد.
روش
پژوهش از نوع توصیفی- همبستگی بود که در آن معلمان به پرسشنامههای سبک
مدیریت کلاس( ABCC) و پرسشنامه پنج عاملی شخصیت( NEO) فرم کوتاه به همراه
یک سری پرسشهای جمعیت شناختی پاسخ دادند.
نتایج نشان داد که سبک مدیریت آموزش از بین پنج ویژگی شخصیتی، تنها با ویژگی با وجدان بودن رابطه معناداری داشت( r=۰.١۶۵ و p
منبع : مقاله مدیریت کلاس